TAKAISIN KOTISIVULLE

Kuvagalleria 1999,
Botniaring 10.-11.7.


HRF Kotisivu -> Kuvagalleria 1999 -> Botniaring

Van Diemen SR Sport-luokan vei Jurvassa ylivoimaisesti nimiinsä Toni Nieminen, joka oli sekä aika-ajojen että molempien kisalähtöjen nopein.

Tomppa Kekäläinen '66 Apal vuokraformulalla petrasi kakkoslähdössä ensimmäisen lähdön aikaansa miltei sekunnilla. Takarivistä startannut Caj Hasselgren vastaavasti petrasi yhden pykälän verran RPB '68:n sijoitusta - samalla formulalla Peter Hasselgren sijoittui Jurvan ensimmäisessä lähdössä ja elämänsä ensimmäisessä ratakisassa neljänneksi.

Voitto! HRF-kilpailijakonkari Tuomas Vaaranta on hätyytellyt monesti ykköstiloja, mutta voitto on jäänyt viimeistä silausta vaille. Nyt se tuli - harrasteautojen A-luokassa tutulla BMW 2002:lla. Ohitettavana C-luokan Atte Saarnela Datsun 100A:lla.

Harrasteautoluokka B:ssä oli eniten osallistujia Botniaringillä. Esko Salosen Volvo 242:lla on peesissä kovat kilpakumppanit Pasi Tervola Ford Escortilla ja Urpo Pihlman BMW 2002:lla.

Yhdistetyn Harrasteautoluokka V8, A ja C -lähdön tiivistä voimainkoitosta. Tomi Heinonen BMW 1502:lla niukasti edellä Aarno Pihalan Porsche 911:sta ja taustalla vaanii jo Raine Keinänen Ford Escort GT:llä.

Historic-luokan nopeat BMW:t kuljettajineen ottivat mittaa toisistaan sijoittuen palkintopallille molemmissa lähdöissä. Keulilla Michael Ehrnroth BMW 1800 Ti:llä ja tiukasti tätä seuraten Mikko Kaukonen niinikään 1800 Ti:llä.

Aavikkorallikartturi Tuomo Matsinen ja HRF:n PJ Juha Liukkonen ovat sukeltaneet VW 1300 -moottorin syvyyksiin. Vapaissa harjoituksissa Juhan Veemax formulan meno hyytyi. Moottori otetiin syyniin ja viaksi diagnosoitiin vaurioitunut runkolaakeri. Seinäjoen tangomarkkinatkin jäivät lauantai-iltana väliin, kun parivaljakko yritti saada moottoria nippuun sunnuntain kisoihin ensin varikolla ja sitten paikallisella korjaamolla.

Team Rosberg toi historic-lähtöihin hienon Jaguarinsa. Kuljettajana toimi Pentti Pekkala joka esittikin raskaalla brittivanhuksella näyttäviä ajolinjoja.

Olli Ojala joutui esittelemään PV Volvonsa -kieltämättä muodokasta- peräpäätä tällä kertaa vain varikolta käsin moottoriin tulleen lohkovaurion takia.

Kilpailuviikonlopun tuoksinassa onnistuttiin saamaan aina valmista Pit Lane Crew -porukkaakin samaan kuvaan. Kuten ihonväristä näkyy, saatiin koko viikonlopun aikana nauttia kunnon auringonpaisteesta. Ilmeistä päätellen se ei juuri haitannut, miten lie illalla saunassa...