Esittely
Kilpailut
Sarjasäännöt
Ilmoittautuminen






Gulf Historic Race Cup 2010

HRF Kotisivu -> Gulf Historic Race Cup 2010 -> Sarjasäännöt

HRF RATASARJAN SARJASÄÄNNÖT

HRF ry järjestää jäsenilleen jäsentenvälisen ratakilpailusarjan, josta sarjan lopputuloksiin huomioidaan osakilpailumäärä -1. Kilpailija ei saa vähentää mahdollista hylättyä kilpailusuoritusta. Kerhomestaruuksista ajetaan luokittain.

1. Voidakseen osallistua HRF:n ratasarjaan tulee olla HRF:n jäsen.

2. Voimassaoleva ajokortti, kilpailulisenssi sekä rataleima ovat pakollisia.

3. Eri luokkiin tarkoitettujen kilpa-autojen on täytettävä kulloinkin voimassaolevat säännöt.

4. Ratasarjassa ajetaan kilpaa luokissa, joihin ilmoittautuu sarjan alkuun mennessä vähintään 5 kilpailijaa ja joissa osallistutaan vähintään puoleen ko. luokan lähdöistä.

Osakilpailuissa pisteet jaetaan luokittain seuraavan taulukon mukaan:

Sijoitus Osallistujia Osallistujia Osallistujia Osallistujia Osallistujia
vähintään 5 4 3 2 1
1. 11 9 8 7 6
2. 9 8 7 6 -
3. 8 7 6 - -
4. 7 6 - - -
5. 6 - - - -
6. 5 - - - -
7. 4 - - - -
8. 3 - - - -
9. 2 - - - -
10. 1 - - - -
jne. 1 - - - -

Pisteitä laskettaessa huomioidaan vain sarjaan ilmoittautuneet. Muiden kilpailijoiden sijoitukset ja osanotto eivät vaikuta pistejakoon. Lähdön osallistujien määrän määrittelyssä ratkaisee kilpailun 1. lähdön lähtöruuduissa olleiden sarjaan ilmoittautuneiden kilpailijoiden määrä. Mahdolliseen uusintalähtöön osallistuneiden kilpailijoiden määrä ei vaikuta tähän.

Sijoittumisen saavuttamiseksi kilpailijan ajamien täysien kierrosten lukumäärän on ylitettävä 2/3 kilpailun kokonaiskierrosmäärästä. ( esim. 10 kierroksen kilpailussa on ajettava väh. 7 täyttä kierrosta )

Sarjaan voi ilmoittautua myös kesken sarjan, mutta tällöin huomioidaan vain ilmoittautumisen jälkeen ajetut kilpailut.

5. Loppusijoituksia laskettaessa luokittain tasapisteiden sattuessa ratkaistaan sijoitus sen eduksi, jolla on enemmän saavutettuja kokonaispisteitä sarjassa. Jos tämä ei tuo ratkaisua, ratkaisevat keskinäiset paremmat sijoitukset. Mikäli nekin menevät tasan, ratkaisee sen kilpailun tulos, missä oli eniten osallistujia ko. luokassa.

6. HRF:n "Pistehai-palkinnon" voittaa se kilpailija, joka on kerännyt yhteensä eniten pisteitä yhdessä luokassa luokasta riippumatta.

7. Sarjasäännöistä, niiden tulkinnasta ja sarjapisteytyksestä päättää HRF:n hallitus.


HRF:N RATASARJAN SÄÄNTÖJEN LISÄMÄÄRÄYKSET KAUDELLE 2010

YLEISET LISÄMÄÄRÄYKSET

1. Kaudella ajetaan kaikissa luokissa 7 kilpailua:

  • 6.-7.6. Botniaring, Osakilpailut 1. ja 2.
  • 11.-12.7. Kemora, Osakilpailut 3. ja 4.
  • 14.-16.8. Historic Grand Race, Ahvenisto, Osakilpailut 5. ja 6.
  • 26.9. Alastaro, Osakilpailu 7.

2. Sarjassa ajettavat luokat (huomioiden sarjasääntöjen kohta 4):

2.1 - Historic Erikoisvakio/GTS -luokat

  • F/A Ikäkaudet E-F, yli 1800cc
  • F/B Ikäkaudet E-F, enint 1800cc
  • F/C Ikäkaudet E-F, enint.1600cc
  • F/D Ikäkaudet E-F, enint.1300cc
  • G/A Ikäkausi G, yli 1300cc
  • G/D Ikäkausi G, enint.1300cc
  • H Ikäkausi H, tilavuus vapaa

2.1.1 - Historic Vakio/GT - luokka

  • G-H1/r1 Ikäkaudet G - H1, tilavuus vapaa
  • H2-I/r1 Ikäkaudet H2 - I, tilavuus vapaa

2.2 - Roadsport-luokat

  • A vertailuluku 3,8 - 5,49 kg/hv
  • B vertailuluku 5,5 - 6,99 kg/hv
  • C vertailuluku 7,0 - kg/hv
  • V8

2.3 - Formula-luokat

  • A yksipaikkaiset rata-autot, ikäkaudet E-F
  • B Formula V 1-kaasutin, ikäkausi G
  • C Formula V 2-kaasutin, ikäkausi H
  • D Formula Ford 1600, ikäkaudet G-J
  • E Formula Super Vee, ikäkaudet H-I

2.4 - Subaru Sport -luokka

2.5 - SS 1300-luokka

2.6 - Locost

2.7 - Mini Tonni

3. Palkinnot:

3.1. Sarjassa palkitaan loppusijoituksen perusteella kussakin luokassa kolme parasta. Lähdöittäin palkitaan kussakin luokassa kolme parasta.

TEKNISET LISÄMÄÄRÄYKSET

1. Ikäkauden H erikoisvakio/vakio/GTS/GT-autoissa tulee käyttää ikäkauden G sääntöjen mukaisia kuviorenkaita.

2. Historic G-H1/r1 ja H2-I/r1 -luokan autoissa saa luokiteltujen vanteiden lisäksi käyttää ikäkauden mukaisia alumiinivanteita, joiden nimellisleveys on enintään 6 tuumaa. Vanteen halkaisija ei saa muuttua.

3. 3. Kaikkien autojen voimansiirron välityssuhteiden todentamiseen käytetään tarvittaessa AKK-Motorsportin julkaiseman ohjeen 2004-08-20T14-43-0512.pdf kohdan 6.1. mukaista kokonaisvälityssuhteen mittausta.

4. Kaikissa autoissa tulee käyttää nykyisen Liite J:n mukaisia kuuden pisteen turvavöitä, joiden FIA-hyväksyntä on voimassa.

HRF:n hallitus